rss-feed

Laatste nieuws FrankWatching

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • UX (user experience) en UI (user interface) zijn twee belangrijke designtools. Ze zijn bepalend voor de kwaliteit van een website, app, product of dienst. Wat zijn UX en UI precies? En hoe kun je dit gebruiken om de omzet van bedrijven te verbeteren? Het genereren van omzet is van cruciaal belang voor bedrijven, aangezien dit […] Lees verder »
  • Instagram Channels, TikTok Sounds for Business, nieuwe Instagram Stickers, en ga zo maar door. Het is slechts een kleine greep uit de reeks aan updates die ze bij Meta & Bytedance hebben voorgesteld in de afgelopen weken. Waar kun je nu professioneel iets mee, en welke updates ontdek je beter gezellig op de bank? Ontdek […] Lees verder »
  • In 2023 zullen marketeers nog meer te maken krijgen met nieuwe of gewijzigde wet- & regelgeving. Maar met welke belangrijke ontwikkelingen moeten we rekening houden? Veranderingen in wet- en regelgeving hebben de afgelopen jaren marketing opnieuw vormgegeven. Denk aan de invoering van de AVG of de wijziging in de Telecommunicatiewet van opt-out naar opt-in. Afgelopen jaar […] Lees verder »
  • Meta’s speciale advertentiecategorieën, en dan met name ‘Werkgelegenheid’, blijven zorgen voor een continue stroom aan vermakelijke gesponsorde content op mijn tijdlijn. Vooral de enorme hoeveelheid 65+’ers, die irrelevante comments over kinderen en kleinkinderen op vacature-advertenties achterlaat, tovert met enige regelmaat een grote glimlach op mijn gezicht. 4 speciale advertentiecategorieën van Meta Voor wie nog niet […] Lees verder »
  • Content maken in een constant veranderend socialmedialandschap is een uitdaging. Ik was op Social Media Marketing World in San Diego en heb de (soms verrassende!) toptrends voor je bijgehouden. Wat zijn de socialmedia-trends en -tools waar je nu echt mee bezig moet zijn? Facebook is niet dood Een van de meest opvallendste talks was die […] Lees verder »
  • SEO en SEA: bijt het elkaar nou of kan je het juist met elkaar laten samenwerken? Er zijn bedrijven die ze als losse disciplines behandelen, met het gevolg dat er niet samengewerkt wordt om jouw bedrijf te laten uitblinken op de zoekresultatenpagina’s (SERP’s). Wat mij betreft een gemiste kans. Daarom ga ik je in dit […] Lees verder »
  • Duurzaamheid, verborgen impact, alle transities waarin we nu zitten; het is niet bepaald lichte kost. Sommige dagen voelt het zo overweldigend dat ik het liefst met een grote zak chips onder mijn dekbed wil duiken. En ik ben niet de enige. Het gaat om grote vragen. Er moet zo ongelooflijk veel gebeuren. Hoe gaan we […] Lees verder »
  • Het is juli 2022. Plots is daar een levensveranderende tool die afbeeldingen genereert op basis van tekst: Midjourney. Goed, het was niet de eerste tool die kunstmatige afbeeldingen geneert. Maar ineens waren daar afbeeldingen van hoge kwaliteit, in plaats van pixels. Toch waren er nog wel gebreken. Een paar dagen geleden is Midjourney v5 uitgebracht. […] Lees verder »
  • Column – Dit is een verhaal over strategie, dat begint bij ovenwanten. Vroeger had ik het niet zo op ovenwanten. Ik had er geen onzettende hekel aan, maar ik was er ook nooit echt van onder de indruk. Nu zou je kunnen stellen dat ovenwanten ook niet zo belangrijk zijn. Dat ze gewoon moeten werken. […] Lees verder »
  • ChatGPT kun je zien een als informatiebron, sparringpartner of auteur. Maar uit sommige antwoorden die de tool geeft, blijkt dat je ChatGPT ook kunt zien als een comedian. De AI-tool geeft namelijk af en toe lachwekkende antwoorden. Hoe lok je dit soort grappige antwoorden uit? En brengt dit de tool op sociaal vlak dichterbij de […] Lees verder »
  • Het is maar een klein deel van je copy, maar misschien wel het belangrijkste deel: de headline. Hoe goed je copy ook is, zonder goede headline leest niemand verder. David Ogilvy stelt dat 80% van het succes van je copy bepaald wordt door je headline. Die ene ‘zin’. De overige 20%? Dat is je inleiding, […] Lees verder »
  • Denk je aan een ambassadeursprogramma voor je medewerkers? In dit artikel leg ik je in 5 stappen uit hoe dat werkt, inclusief overzichtelijke infographic. Randvoorwaarden Voordat je van start gaat met het maken van je plan, is het aan te raden om een aantal randvoorwaarden te checken: Checklist Kernwaarden Intrinsieke motivatie Volgen van een contentstrategie […] Lees verder »
  • Je hebt het misschien wel gemerkt of gelezen: social media zetten dit jaar vol in op AI-features en communities krijgen (nog steeds) veel aandacht. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor je socialmedia-strategie? En met welke socialmedia-trends moet je rekening houden in 2023? Ik deel de opvallendste inzichten uit recent onderzoek in dit artikel. HubSpot vroeg ruim […] Lees verder »
  • Hoe werkt BeReal? En is de app ook interessant voor je employer branding? Wij testten het voor je uit, de resultaten deel ik in dit artikel. Wat is BeReal? BeReal, een naam die je als marketeer ongetwijfeld voorbij hebt horen komen het afgelopen jaar. De socialmedia-app is al sinds 2020 op de markt, maar zag […] Lees verder »
  • Een veelvoorkomend Nederlands gezegde is niet voor niets: meten is weten! Dit geldt ook voor de campagnes die in je Google Ads-account staan. Je kunt nu eenmaal niet op je onderbuikgevoel campagnes optimaliseren en je zal dit dus moeten onderbouwen met data. Vooraf doe je onderzoek naar zoekgedrag, waarbij je wilt dat gebruikers in aanraking […] Lees verder »
  • ‘’Je zou nog meer kunnen werken aan je zichtbaarheid’’. Het is misschien wel de meest gebruikte oneliner tijdens functioneringsgesprekken. Ook als ondernemer weet je dat je moet groeien in zichtbaarheid. Maar hoe doe je dat? Je ziet jezelf al staan op de zeepkist, elke dag posten op social media of ‘ja’ zeggen op elk nieuw […] Lees verder »
  • Tenzij je helemaal nieuw bent in de SEO-wereld, heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van E-A-T. Inmiddels spreken we van E-E-A-T, sinds Google hier ‘Experience’ aan heeft toegevoegd. Wat betekent dit voor jou? Wat is Google E-A-T? E-A-T staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Deze factoren spelen een rol in het algoritme dat Google gebruikt […] Lees verder »
  • De wapenwedloop met generatieve AI gaat een nieuw hoofdstuk in: de digitale werkplek! Of het nu in Google Docs of Microsoft Word is, Spreadsheets of Excel: straks heb je er een hulpje bij. In dit artikel praat ik je bij over de nieuwste ontwikkelingen bij Slack, Google Workspace en Microsoft 365. Slack & ChatGPT We […] Lees verder »
  • In een competitieve markt is het belangrijk dat bedrijven continu nieuwe klanten aantrekken. Dit helpt niet alleen om de omzet te verhogen, maar ook om stabiele groei te bereiken. Nieuwe klanten brengen nieuwe inkomsten en vergroten de klantenkring van een bedrijf. In Google Ads kun je nu ook je campagnes laten sturen op de acquisitie […] Lees verder »
  • Volgens het UWV wisselden *1 op de 5 werknemers afgelopen jaar van baan. Dat is 20%! Reden genoeg om alles op alles te zetten om jouw talent binnen te houden. Hoe? Doe aan interne marketing. Het helpt je om op alle fronten een aantrekkelijke werkgever te blijven. Wat is interne marketing? Marketing maar dan voor […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign