rss-feed

Laatste nieuws FrankWatching

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • Met vacatureteksten kun je je in de krappe arbeidsmarkt onderscheiden. Hierin wordt vaak meer tekst gebruikt om de arbeidsvoorwaarden te beschrijven, dan voor de beschrijving van de werkzaamheden. Als er wél genoeg aandacht wordt gegeven aan de inhoud van de functie, springen de tranen in mijn ogen als ik ze lees. Maar niet van het […] Lees verder »
  • Het is het jaar 1982, Dietrich Mateschitz is op zakenreis in Thailand en bestelt een drankje in de hoop dat zijn jetlag vermindert. Het smaakt hem goed en hij merkt plots dat zijn jetlag is verdwenen. Dit drankje is het in Thailand bekende energiedrankje ‘Krating Daeng’. Mateschitz heeft het gevoel dat zo’n energiedrankje het ook […] Lees verder »
  • Zakelijke events, nauw gerelateerd aan interne en externe marketing/branding, veranderen snel en omarmen daarom ook de technologie snel. Aan de ene kant om het werk voor de eventmanager gemakkelijker te maken; aan de andere kant om de ervaring voor deelnemers doorlopend te blijven verbeteren. De eventbezoeker (waaronder Gen Z) wordt veeleisender en gaat uit van […] Lees verder »
  • De generieke marketeer voldoet niet meer. In dit artikel ga ik dieper in op hoe deze ontwikkelingen niet alleen de rol van marketeers transformeren, maar ook de fundamenten van bedrijfsstrategieën beïnvloeden. De verandering in consumentengedrag, samen met de opkomst van geavanceerde tools en technologieën, hebben de manier van werken van marketeers ingrijpend veranderd. Om echt […] Lees verder »
  • Demissionair onderwijsminister Robbert Dijkgraaf roept toekomstige studenten op om de woorden hoogopgeleid en laagopgeleid niet meer te gebruiken. In zijn open brief schrijft hij: “We hebben het nu nog vaak over ‘hoger’ of ‘lager’ opgeleid. Daar moeten we echt mee stoppen. Want de ene studie staat niet boven de andere. Alle soorten opleidingen zijn gelijkwaardig. […] Lees verder »
  • Je hele organisatie laten communiceren met de juiste tone of voice. Ga er maar aan staan. Ik kan niet schrijven, zegt Rebecca van Recruitment. Die wollige bijzinnen zijn echt nodig, zegt Lina van Legal. Het kost me te veel tijd (en dus geld), zegt Frans van Finance. Gelukkig voor Rebecca, Lina, Frans (en vooral ook […] Lees verder »
  • Je hebt vast wel eens gehoord van cookies (nee, niet die om op te eten 😉), die kleine stukjes code die websites gebruiken om informatie over jou te verzamelen. Wist je dat er verschillende soorten methodes zijn om deze cookies/websitegegevens bij te houden, te meten en te beheren? Eén daarvan is server-side tagging, en voor […] Lees verder »
  • De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. De NPS steeg in 2023 naar +17, na een daling naar +15 in 2022. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven. De stijging is knap gezien de economische stagnatie en krapte op de […] Lees verder »
  • Gebruik jij als marketeer ‘it’s not giving’, ‘it’s not a vibe’ en ‘dululu’ al in jouw marketingstrategie op TikTok? Dan ben je lekker bezig. Het creëren van een succesvolle socialmedia-strategie is niet altijd even makkelijk. En dat snappen we. Daarom geven we je in dit artikel slimme handvatten voor jouw succesvolle, geoptimaliseerde TikTok-strategie. Creating with […] Lees verder »
  • De financiële sector is in beweging. Digitalisering speelt nu en in de toekomst een grote rol bij financiële dienstverleners. Een belangrijk aspect in digitalisering is marketing automation. Daar waar retailers en e-commerce-organisaties dit al jaren doen, is er voor de financiële dienstverlening nog veel winst te behalen. In dit artikel vertel ik je hoe je […] Lees verder »
  • Hoe zit het met de nieuwe bekende of minder bekende opkomende social-kanalen? Alternatieven voor X bijvoorbeeld, zoals Bluesky. Onbekend maakt onbemind. Aan mij de taak om deze aan het licht te brengen en wat dieper in te gaan op de nieuwste platformen. Welke kanalen zijn opkomend in 2024 en gaan ook in populariteit winnen? Al […] Lees verder »
  • Wat we vandaag kunnen bereiken met kunstmatige intelligentie (AI) is meer dan we gisteren konden bedenken. Veel marketeers zullen zich hierin herkennen. Er zijn zo veel tools op de markt en AI wordt steeds slimmer en creatiever. De grote vraag is: worden marketeers vervangen door AI in de toekomst? Tijdens de eerste editie van het […] Lees verder »
  • Dat TikTok een groot succes kan zijn voor bedrijven, is al een tijdje bekend. Toch is het lastig om dat succes te bereiken. Wegens de grote hoeveelheid aan concurrentie en video’s die verschijnen op het platform, is het belangrijker dan ooit om onderscheidend te zijn en op te vallen. De nieuwe TikTok-trend ‘Brazilian marketing’ komt […] Lees verder »
  • In 2023 slaagden Oekraïense militairen erin om de Russische troepen terug te dringen. Volgens deskundigen kwam dit doordat de Oekraïners opereerden in kleine, autonome eenheden. Ze vochten met een grote mate van vrijheid en konden creatief reageren op de veranderende omstandigheden. Tegelijkertijd bleven ze trouw aan centrale richtlijnen. In tegenstelling hiermee vochten de Russen vanuit […] Lees verder »
  • “Marketing geeft ons geen goede leads!” en “Sales volgt de leads slecht op!” zijn allebei quotes die meer dan eens voorbijkomen op de werkvloer. Meestal is het als reactie op elkaar om tegenvallende resultaten op de ander af te schuiven. Een klassiek jij-bakfestijn dat je terugbrengt naar het schoolplein van de basisschool. Aan de ene […] Lees verder »
  • Column – Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, werkgeluk. Ik heb er niet zoveel mee. Ik vind het vooral werkgelul. Nu moet ik natuurlijk ook wel gelijk bekennen dat werkgeluk vaak ingaat op de zelfdeterminatie theorie (ZDT) waarbij ze de elementen van autonomie, betrokkenheid en competentie (ABC) aanhalen. En natuurlijk ben […] Lees verder »
  • Het nieuwe verzamelplatform GA4 biedt een schat aan gegevens, waardoor het mogelijk is om de customer journey van een gebruiker over verschillende platforms en apparaten te volgen. Door de hoeveelheid aan gegevens, kan het voor beginners soms overweldigend lijken. Want waar moet je beginnen? En welke metrics zijn relevant voor jou? Google Analytics 4 is […] Lees verder »
  • Het thema ‘identiteit’ raakt alles, van gesprekken thuis tot de headlines in het nieuws. Identiteit benadrukt onze uniekheid en de verschillen tussen elkaar. Je kan voordelen ervaren door hoe de maatschappij je ziet. Terwijl anderen dagelijks voor uitdagingen staan vanwege kenmerken die ze niet kunnen kiezen. Inclusie en de evoluerende normen in onze samenleving roepen […] Lees verder »
  • Duurzaamheid speelt een steeds prominentere rol in marketing. Verpakkingen bevatten minder plastic. Materialen worden milieuvriendelijker. De productieketen verloopt schoner en eerlijker. Dit zijn natuurlijk goede ontwikkelingen, maar voor marketeers vaak uitdagend.  Hoe kun je het duurzamere karakter van een product zo effectief mogelijk communiceren? Duurzamer is beter; het lijkt een no-brainer. Maar uit neuromarketingonderzoek weten […] Lees verder »
  • Sinds Adobe in 2018 het roer overnam, heeft Magento zijn positie versterkt als een van de meest vertrouwde platforms voor het bouwen van webshops. Maar waarom kiezen zoveel bekende merken voor Magento? Wat maakt dit e-commerce-systeem zo krachtig? Lees er alles over en bekijk ook de nuttige tips! Wat is Magento 2? Magento is een […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign