rss-feed

Laatste nieuws internet marketing

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • LinkedIn ontwikkelt zich razendsnel en rolt om de haverklap nieuwe functionaliteiten uit. Is LinkedIn een van jouw voornaamste platforms, en wil je het optimaal blijven gebruiken? Dan is het handig dit bij te houden. In dit artikel bespreek ik 5 nieuw functies en wat je ermee kunt. 1. Plaats direct een link in je foto […] Lees verder »
  • Het automatiseren van taken is een geweldige manier om tijd en moeite te besparen. Het maakt terugkerende taken gemakkelijker om uit te voeren. Neem bijvoorbeeld je dagelijkse ochtendroutine: je wordt wakker en stapt uit bed. Vervolgens ga je naar de badkamer. Vervolgens doorloop je je ochtendroutine “tandenpoetsen, douchen, aankleden” en uiteindelijk eet je je eerste […] Lees verder »
  • Het is niet meer de vraag of je conversational AI, chat, messaging, voice of bots inzet maar hóé. Afgelopen donderdag deelden ervaringsdeskundigen de resultaten en learnings tijdens Conversational Conference. Een breed scala aan onderwerpen kwam aan bod, maar één ding is zeker: het gebruik van bots en virtuele assistenten is razendsnel gegroeid en hun inzet […] Lees verder »
  • Hoe maak je adverteren op social media minder complex en tijdrovend, en verbeter je tegelijkertijd de thought leadership en resultaten van je merk of bureau? Een vraag die opvallend veel marketeers bezighoudt. Niet alleen omdat succes boeken lastiger is dan ooit, maar ook omdat de toekomst van social media zo onzeker is. Wat te doen? […] Lees verder »
  • De nieuwigheid is er na ruim vijftien jaar wel van af, maar social-mediaplatforms zijn booming as ever. Naast de snelst groeiende ‘nieuwkomer’, TikTok (2016), is ook Instagram (2010) nog altijd een grote speler in de social-mediawereld. Sinds 2021 groeide dit platform met maar liefst 11%, waardoor het onder de vijf grootste platformen in Nederland valt. Om […] Lees verder »
  • Inmiddels zijn de advertentietypen in Google Ads veranderd van ETA’s (Expanded Text Ads) naar RSA’s (Responsive Search Ads). Daarmee zijn ook de mogelijkheden voor ad customizers veranderd. Daarom neem ik je mee in de wijzigingen en stappen die je nu kunt doorlopen om je advertenties zo relevant mogelijk te maken. Laten we beginnen bij het […] Lees verder »
  • Een top 5 van de beste Magento 2 thema's die geoptimaliseerd zijn voor snelheid, SEO, en conversie. Zorg voor de ultieme shop ervaring. Lees verder »
  • Web3, AI-adoptie en digital humans: in welke fase bevinden deze innovaties zich? Met welke technologieën moeten we serieus rekening gaan houden? Ook dit jaar staan er weer 3 tech-trends centraal in de nieuwe versie van de jaarlijkse Hype Cycle for Emerging Technologies van Gartner. In de nieuwste versie van de Hype Cycle van Gartner vind […] Lees verder »
  • Feedback krijgen op teksten die je schrijft, het hoort bij ons schrijversvak. Maar feedback ontvangen is voor mij wel een ding. Toch dacht ik dat ik na al die schrijfjaren wel wat gewend was. De feedback die ik onlangs ontving… die kwam wel aan. Benieuwd wat de bizarste feedback was die ik ooit kreeg op […] Lees verder »
  • LinkedIn viert dit jaar de 20ste verjaardag. Het is daarmee een van de ‘oudste’ actieve socialmediaplatformen. Een goed moment om eens stil te staan bij het gebruik en de populariteit van het online netwerk. Want LinkedIn is in de loop van de jaren flink veranderd. Waar het platform in het begin vooral werd gebruikt om […] Lees verder »
  • Sommige collega’s bloeien op door de gedeeltelijke terugkeer naar het kantoor. Anderen hebben in deze nieuwe situatie mogelijk meer ondersteuning nodig om hun stem te vinden, betekenisvolle relaties met collega’s te onderhouden en een optimale bijdrage aan hun team te leveren. Hoe ondersteun je verschillende werkstijlen? Volgens ons recente onderzoek houden de meeste medewerkers er […] Lees verder »
  • Luxemarketing is inspelen op emotie. Maar welke tools gebruikt de industrie hiervoor en op welke doelgroepen richten zij zich? Ik deel met je 7 trends in luxemarketing die relevant zijn voor elke marketeer. De luxe-industrie en haar marketing beslaat veel verschillende sectoren: van horeca, hotels en exclusieve dienstverlening tot luxe winkels in de detailhandel. Vanwege […] Lees verder »
  • De inzet van retailmedia – media vertoond op de website en in de winkel van retailers –, kan als onderdeel van je totale on- en offline mediamix een interessante aanvullende inkomstenbron zijn. Bij welke doelstellingen levert een selectie van retailmedia je betere scores op? En hoe combineer je retailmedia het beste met andere kanalen, zoals […] Lees verder »
  • Voice en conversational AI hebben na hun intrede in het marketingdomein toepassingen gevonden in eindeloos veel disciplines en sectoren. Zeker als nieuwkomer kan het navigeren door het voice- en conversational AI-landschap een lastige opgave zijn. Hoe krijg je houvast, waar staan we nu en waar gaat het naartoe? Voice: van smart assistenten naar klantenservice Voice […] Lees verder »
  • Hoe zorg je ervoor dat je met jouw bijdragen op LinkedIn een hoog interactiegehalte en bereik genereert? Kortom, hoe haal jij het maximale uit je LinkedIn-posts? Tips voor een duurzame leadgeneratie-strategie vind je in dit artikel. LinkedIn heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een onmisbaar toneel om als bedrijf, maar vooral als individu, jezelf […] Lees verder »
  • De troonrede is de jaarlijkse scheet in de lift van de leesbaarheid. Maar nee, ik ga niet de tien meest lelijke zinnen aanwijzen uit dit veel te lange stuk tekst. Te gemakkelijk. Liever maak ik een punt dat in mijn ogen veel belangrijker is. De woorden van koning Willem-Alexander zijn namelijk hét bewijs dat passief […] Lees verder »
  • Al ruim 8 jaar werk ik rond het thema inclusieve communicatie en in die periode kreeg ik regelmatig de belangrijkste reden te horen waarom dat niet lukte binnen een organisatie of bedrijf: ‘we hebben geen tijd’. Inclusief communiceren wordt vaak gepercipieerd als iets waar je heel veel tijd (en budget) in moet investeren, waardoor het […] Lees verder »
  • Google Analytics ligt sinds kort onder vuur. Bij het nadenken over alternatieven is de algemene opvatting dat je vooral gaat inleveren, in ruil voor iets meer privacy voor je websitebezoekers. In dit artikel ga ik hier dieper op in. En de belangrijkste vraag blijft: welke data heb je nou echt nodig? Een werkbare oplossing voor […] Lees verder »
  • Oefenen met het bouwen van een chatbot én de overspannen HR-afdeling ontlasten? Onze conversation designers sloegen twee vliegen in één klap en ontwikkelden in 5 stappen een nieuwe virtuele collega: Harry van HR (bijnaam: handige Harry). In dit artikel 5 stappen om zelf te oefenen met het bouwen van een bot. Hoera! Harry is geboren […] Lees verder »
  • Google Analytics 4 is een event-based datamodel. Dit betekent dat alle interacties op de website worden gemeten als een gebeurtenis. Denk hierbij aan paginaweergaven, het starten van een sessie (bezoek) maar ook het bekijken van een video en een transactie. In Universal Analytics waren dit verschillende hittypes. In GA4 zijn dit dezelfde hittypes, namelijk gebeurtenissen […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign