rss-feed

Laatste nieuws internet marketing

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • Veel organisaties maken zich op voor een festiviteit aan het einde van dit of juist begin van volgend jaar. Een gezellige kerstborrel of nieuwjaarsreceptie, waarin vaak ook wordt gespeecht. Of je het nu semi-verplicht moet doen vanwege je functie of omdat je het gewoon leuk vindt: zo’n speech last-minute nog even in de lift voorbereiden […] Lees verder »
  • De dagen worden donkerder, we botsen tegen het einde van 2023 aan en ik merk dat af en toe inspiratie verstopt zit. Het wordt tijd om je brein weer eens goed uit te dagen, zodat de creatieve ideeën komen. Handig met het maken van de plannen voor 2024. Ik geef je 21 brain teasers die […] Lees verder »
  • Op Amazon strijden duizenden merken elke dag om de aandacht van de consument. Met het constant veranderende landschap is het een uitdaging om zowel op te vallen als trouw te blijven aan je merkidentiteit. Hoe kun je je merk effectief positioneren in een omgeving die zo competitief en dynamisch is? In dit artikel neem ik […] Lees verder »
  • Elke merk wil het: onderscheidend zijn. Toch lukt het maar weinig merken om echt het verschil te maken. Daarom roep ik iedereen op om nog onderscheidender te zijn. Altijd en overal. Hoe je dat doet, leg ik uit in dit artikel. Merk- en marketingbureau JKR heeft samen met onderzoeksbureau Ipsos een groot onderzoek gedaan naar […] Lees verder »
  • Van stoomkracht tot het internet, elektriciteit tot AI, laat de geschiedenis zien dat er altijd een hele lange tijdsinterval zit tussen de lancering van een nieuwe technologie en haar brede adoptie. Een tijdsinterval waarin de technologie meerdere malen ‘dood’ en ‘onnodig’ wordt verklaard, waarin wetgevers duidelijkheid bieden voor verdere volwassenwording en investeerders voor het benodigde […] Lees verder »
  • Het ene na het andere onderzoek laat zien dat de smartphone een groot deel van ons leven bepaalt. Het is een bron van afleiding, sociale druk, desinformatie en nog veel meer. Je zou makkelijk vergeten dat het ook een krachtig gereedschap is. Vermoedelijk hebben we meer rekenkracht in onze broekzak dan die NASA had om […] Lees verder »
  • Hoe vang én houd je de aandacht van je publiek vast in een steeds veranderende socialmedia-omgeving met miljoenen concurrenten? Richt je in 2024 op een socialmedia-strategie voor Instagram en Tiktok die voortdurend in beweging is. De belangrijkste trends voor Instagram en TikTok draaien om nieuwe vaardigheden in contentcreatie en AI en om veranderende algoritmen. Instagram […] Lees verder »
  • “Het auteursrecht is achterhaald!” was de quote die leidde tot een mooie dialoog over creatieve beroepen en de rol die het auteursrecht daarin speelt. Is het werkelijk achterhaald? En waarom is het zo belangrijk dat het auteursrecht er wel is? In dit artikel leggen wij uit wat het auteursrecht is, en wat je eraan hebt […] Lees verder »
  • Het is alweer 7 jaar geleden sinds het vorige artikel over de trends van neuromarketing. Hoog tijd dus om een nieuwe blik te werpen op de toekomst van neuromarketing. Wat komt eraan? Wat is de impact van AI? En waarom is het nog niet dood verklaard? 😉 1. Gaat AI neuromarketing vervangen? Eerst het hete […] Lees verder »
  • Twijfel je over je online productaanbod? Wil je verder opschalen, maar je weet niet hoe? Dan heb ik goed nieuws: je hebt alles al in huis om jouw productfunnel te verbeteren. In dit artikel neem ik je in 5 stappen mee hoe je jouw productfunnel kunt optimaliseren aan de hand van de data die je […] Lees verder »
  • 2023 was allesbehalve rustig, maar ook 2024 zal een roerig jaar worden voor de overheidscommunicatieprofessional. Het maatschappelijk onbehagen komt tot een kookpunt. Voor de derde keer in ruim een jaar gaan we naar de stembus en ook in het vakgebied rond communicatie en participatie zijn er volop ontwikkelingen. Zie jij dit alles als kans, bedreiging […] Lees verder »
  • In deze tijd van het jaar, terwijl de dagen korter worden en de temperatuur daalt, is er één man die de harten van jong en oud sneller doet kloppen: Sinterklaas. Maar laten we het even niet hebben over zijn vaardigheden als gulle gever en kindervriend. Laten we het eens hebben over de methode die Sinterklaas […] Lees verder »
  • Arbeidscommunicatie, communicatie met jongeren, beeld & taal, opvallende gebeurtenissen rondom merken: allemaal onderwerpen waarover je dit jaar op Frankwatching kon lezen. We zetten de top 10 bestgelezen communicatie-artikelen van 2023 voor je op een rij. 10. Je ‘Hot and Steamy’ arbeidsmarktcommunicatie & recruitment inspiratie-lijst! Arjan Elbers: ‘Als je iets doet in de wondere wereld van […] Lees verder »
  • Heb jij ze ooit geloofd, tandpastareclames? Een keer poetsen en je hebt een fonkelwit gebit. Of de reclames voor schoonmaakmiddelen. Eén swipe over het aanrechtblad et voilà: de hele keuken blinkt je tegemoet. Gelooft niemand. En toch gooien we nog steeds de tandpasta van ons favoriete merk in ons boodschappenmandje. De tijd van dit soort […] Lees verder »
  • In 2024 zullen AI-chatbots de klantenservice ingrijpend veranderen. Dankzij ontwikkelingen in Generative AI en multimodaliteit – waarbij chatbots tekst, video, afbeeldingen en spraak begrijpen – zullen ze niet alleen de werkdruk verlichten, maar ook nieuwe kansen bieden voor het automatiseren van leadkwalificatie, eventregistratie, productlanceringen en het verspreiden van gepersonaliseerde content zoals video’s en whitepapers. Deze […] Lees verder »
  • Contentcreatie is in 2023 volledig op zijn kop gezet door artificial intelligence. Wat staat ons te wachten in 2024? Wat voor content gaan we maken, hoe doen we dat en welke rol speelt artificial intelligence daarbij? Ik pak mijn glazen bol erbij en doe zes voorspellingen over contentcreatie in 2024. 1. Predictive analytics ingezet voor […] Lees verder »
  • Op de tweede vrijdag van december (dit jaar 8 december) wordt in Nederland Paarse Vrijdag gevierd. Dit is een dag waarop scholieren en studenten hun solidariteit tonen met homo-, lesbische-, biseksuele- en transgender (LHBT+) jongeren. Maar waarom beperken we dat tot het onderwijs? Waarom besteden we op kantoren niet meer aandacht aan diversiteit en inclusie? […] Lees verder »
  • Framing wordt gebruikt in de politiek, de media, marketing en in rechtspraak om bepaalde aspecten van een argument te benadrukken en andere minder zichtbaar te maken. Emoties spelen een belangrijke rol bij framing. De gebruikte woorden kunnen sterke emoties oproepen en zo je beslissingen beïnvloeden. Maar je kunt framing ook gebruiken om betere keuzes te […] Lees verder »
  • Welke inhaak- en themadagen zet jij op je contentplanning voor 2024? Welke prompts kun je gebruiken om de creativiteit van ChatGPT te stimuleren? En hoe zorg je met minimalisme voor krachtige teksten? Dit – en meer – vind je in de top 10 best gelezen Frankwatching-artikelen van de maand november. 1. Inhaakkalender 2024: thema- & […] Lees verder »
  • Terwijl je je plannen voor marketing in 2024 begint te smeden, is het cruciaal om te erkennen dat AI niet langer de toekomst is, maar het heden. De impact wordt voor je klant ook al voelbaar. Risico’s als ‘enshittification’ van het internet en ‘information overload’ liggen op de loer. Hoe ga jij je marketingstrategie aanpassen […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign