rss-feed

Laatste nieuws internet marketing

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • Column – Content is voor veel bedrijven nog steeds een kers op de marketingtaart. Terwijl content strategisch nu belangrijker is dan ooit. Voor alle afdelingen binnen je bedrijf. De hoogste tijd dat bestuurders content als businessmodel eindelijk serieus nemen. Utrecht, jaren negentig. Vlak voor hun afstuderen beginnen studenten danig te zweten. Je voelt de onrust […] Lees verder »
  • Wie zou z’n klanten vrijheid willen ontnemen? Meer vrijheid = meer blijheid, toch? Het klopt dat klanten (en mensen in het algemeen) vrijheid waarderen. Maar, het brein was nooit voorbereid op de enorme keuzevrijheid die klanten commercieel vandaag de dag hebben. Als er teveel te kiezen valt, trekt het brein zich terug. En kiest het […] Lees verder »
  • Ondanks een groeiend bewustzijn staan veel duurzame proposities nog steeds voor grote uitdagingen. Denk aan hogere prijzen, beperkte toegankelijkheid, benedenmaatse merkbekendheid en ingesleten consumentengewoonten. Toch zijn er frontrunners die laten zien dat de duurzame optie onweerstaanbaar kan zijn. En volledig kan matchen met de klant van nu. De wereld bevindt zich op een kritiek moment […] Lees verder »
  • Wat zijn de beste tijden om te posten op social media? Waarom is inclusief taalgebruik belangrijk op de werkvloer? En welke 22 must-haves maken jouw LinkedIn-profiel onderscheidend? Dit – en meer – vind je in de top 10 bestgelezen Frankwatching-artikelen van de maand mei. 1. De beste tijden om te posten op Instagram, TikTok, LinkedIn, […] Lees verder »
  • Elke dag op Instagram, bankzaken regelen via je smartphone, lekker YouTube kijken op de bank… Dat onze smartphone een steeds grotere rol speelt in onze digitale levens, is geen verrassing. Maar wat zijn de verschillen tussen de generaties? En hoe kun je deze informatie gebruiken voor marketing? Uit het jaarlijkse ‘What’s Happening Online trendrapport’ blijkt […] Lees verder »
  • Tussen al het AI-geweld kwam Google met een aantal aankondigingen over haar AI-zoekfuncties tijdens het I/O-event. De koers van Google voor een nieuwe SERP (zoekresultatenpagina) lijkt zich af te tekenen, hoewel de AI nog in een experimentele fase zit en alleen beschikbaar is via een Google Labs-wachtlijst in de VS. Een koers die geldt voor […] Lees verder »
  • Crisiscommunicatie. De één deinst er voor terug, de ander draait er zijn hand niet voor om. De kans is groot dat jij als communicatieadviseur in je loopbaan te maken krijgt met een crisis, ook al hoef je deze situatie niet bewust zelf op te zoeken. Hoe kom je erachter of deze communicatiediscipline bij jou past? […] Lees verder »
  • Als je druk ervaart, is het verleidelijk om meer uren te maken. Even een avondje doorwerken voor de deadline en een keer op je vrije dag de mail- en Slack-achterstand wegwerken. Totdat je merkt dat die extra uren structureel zijn geworden en het druk blijft of zelfs drukker wordt. Dan is er iets anders nodig. […] Lees verder »
  • We lezen het overal: de zorgverlener is overbelast en er moet steeds meer zorg verleend worden met steeds minder mensen. We stevenen af op wat al een ‘zorginfarct’ genoemd wordt. Vroeg of laat krijgen we allemaal met een zorgvraag te maken, daarom is het voor iedereen belangrijk dat we hier een oplossing voor vinden. Als […] Lees verder »
  • Met golfbewegingen worden er door partijen als Visual Rights Group brieven uitgestuurd waarin ze een ‘schikkingsvoorstel’ doen omdat je inbreuk zou hebben gemaakt op het auteursrecht van een fotograaf. Hoe moet je omgaan met zo’n brief om tot een eerlijke oplossing te komen? Is het spam of oplichting? Spam of oplichting zijn deze brieven meestal […] Lees verder »
  • Toen in november 2022 ChatGPT werd gelanceerd, bleek al snel dat er werk aan de winkel was voor Google. Google draaide overuren en de New York Times omschreef de situatie zelfs als ‘Code Red‘.* De revolutionaire technologie heeft namelijk de potentie om de complete zoekmachinewereld op z’n kop te zetten en het (bijna) monopolie van […] Lees verder »
  • We zijn geneigd om als we het druk hebben, harder te gaan werken en onze batterij niet op tijd op te laden. Dat heeft het tegenovergestelde effect van wat we willen bereiken: je doet minder. Hoe zorg je ervoor dat je in drukke tijden toch regelmatig terugschakelt en je kan focussen op de voor jou […] Lees verder »
  • Hoe breng je de lezer in beweging met een stuk copy? Je gebruikt een call-to-action. Maar hoe maak je die effectief? De psychologische action bias biedt uitkomst. Het is dezelfde heuristiek die doelmannen motiveert om op de lijn heen en weer te springen als ze een penalty moeten stoppen, terwijl het statistisch veel beter blijkt […] Lees verder »
  • Als contentmedewerker, marketeer, socialmedia-beheerder of welke rol je hebt, wil je met je content zoveel mogelijk online bereiken. Dat geldt ook op LinkedIn. Een bericht dat nauwelijks wordt gelezen is niet effectief om bij te dragen aan je doelstellingen en strategie. Maar wat zijn beste manieren om je bereik te vergroten? We sluiten deze feestmaand […] Lees verder »
  • Bij het bouwen van een webshop zijn zowel de klant als agency vaak gericht op de successen. De klant wil ze behalen, de agency belooft ze. Dat is goed en belangrijk, want zonder doelstellingen en visies kom je niet ver. Toch kunnen er ook dingen misgaan. Agencies bouwen graag state of the art shops, maar […] Lees verder »
  • Op 23 mei was het weer tijd voor Google Marketing Live, het jaarlijkse evenement waar nieuwe innovaties van Google Ads worden gepresenteerd. Net als op Google’s I/O-evenement, draaide ook hier alles om Artificial Intelligence (AI). Zoals verwacht gaan er wat veranderingen plaatsvinden in Google Ads door het gebruik van generative AI. Enerzijds zal dit het […] Lees verder »
  • De verrijking van het internet blijft maar doorgaan, met zaken als videobellen en generatieve AI. Helaas worden de negatieve effecten ook steeds duidelijker. Deze geven veel voedingsbodem voor de volgende generatie van het internet, Web3. In dit artikel de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Afgelopen maand vierde het wereldwijde web de 30e verjaardag. Van krakende […] Lees verder »
  • Van nonchalante pop-up tot een rood uitroepteken en een aftelklok. De melding in Google Analytics dat je moet overstappen naar Google Analytics 4 wordt steeds dringender. Nu de deadline van 1 juli 2023 dichterbij komt, praten we je in dit artikel bij met de must-reads vol stappenplannen, nieuwe features en tips. In aanloop naar het […] Lees verder »
  • Inflatie, inflatie, inflatie. Misschien overweeg je als lokale ondernemer om te stoppen met SEO. Maar wat gebeurt er precies als je stopt? Gaat dan al het werk (en jouw investering) verloren? Google begint pas als jij stopt SEO is een langetermijnstrategie voor marketing, en iedereen die zich bezighoudt met SEO zal dit kunnen beamen. Zodra […] Lees verder »
  • Haastige spoed is zelden goed. Maar binnen recruitment ligt dat anders. Ik stimuleer niemand om haastig te handelen, maar spoed is wel degelijk geboden. Tenminste, als je kans wil maken om de ‘war for talent’ te winnen. Kandidaten zwaaien momenteel de scepter. Voor traditionele HR-managers is dat soms lastig om te accepteren, maar de cijfers […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign