rss-feed

Laatste nieuws internet marketing

Hieronder ziet u een RSS-feeds met interessante informatie over dit onderwerp. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp klik dan op de tekst.


  • Aan de juiste knoppen draaien, zodat je rust en balans vindt in je leven. Klinkt heerlijk. Maar hoe dan? Ik zet in duizend woorden een mengpaneel voor je neer, vol knopjes en schuifjes. Kies jouw favorieten uit en til jezelf naar het volgende level. ‘De beste versie van jezelf zijn’ was jarenlang gekoppeld aan hoeveel […] Lees verder »
  • Hoe staat het ervoor met ons gebruik van social media in Nederland? Net als vorig jaar groeit het gebruik van TikTok en Instagram enorm. Facebook en Twitter lijden flink verlies, beide platforms raken bijna een half miljoen gebruikers kwijt. Verder speciale aandacht voor BeReal, dat op plek 9 binnenkomt in de top 10 van social […] Lees verder »
  • Video is een krachtige en effectieve contentvorm die je voor verschillenden doelen en kanalen kunt inzetten. Denk aan je website, in mailings, als advertentie(campagne), in een WhatsApp-bericht of via social media. In korte tijd kan je met een explainer-video een groot bereik hebben om je boodschap over te brengen of je verhaal te vertellen. Informatie […] Lees verder »
  • Op het eerste gezicht is het een ietwat aparte vergelijking. Contentmarketing en tuinieren zijn immers twee heel verschillende dingen. En toch zijn er overeenkomsten tussen de twee. In dit artikel laat ik je vanuit een ander perspectief kijken naar contentmarketing. Een nieuwe invalshoek op content, puur om jou te inspireren en aan het denken te […] Lees verder »
  • Voor werkgerelateerde communicatie is e-mail nog altijd het meestgebruikte communicatiemiddel. Veel werkdagen beginnen dan ook met het opstarten van je computer, om vervolgens je mailbox te openen. Het is altijd een verrassing hoeveel mailtjes er dit keer op je staan te wachten. En misschien staan er ook nog wel mailtjes van gister, of de dag […] Lees verder »
  • Microsoft Ads, voorheen ‘Bing Ads’, wordt vaak een beetje betiteld als tweede zoekmachine achter de nummer 1: Google. Mede daarom komt deze zoekmachine bij ondernemers niet snel in beeld. Dat biedt kansen! Want Microsoft Ads biedt zeker voordelen voor vele bedrijven om te adverteren. Belangrijke voordelen zijn de lagere concurrentie en CPC (cost per click). […] Lees verder »
  • Op dit moment wordt er zowel in Nederland als in de Europese Unie volop gewerkt aan een nieuwe digitale infrastructuur. Er ligt nog niets definitief vast, dus je bent op tijd om als eerste te weten te komen wat er allemaal gaat gebeuren. Het is wel veel en best ingewikkeld. Ik ga je met mijn […] Lees verder »
  • De tijd van hypertargeting is voorbij. Online advertentieplatforms zijn de laatste 2 jaar overgestapt naar artificial intelligence (AI). Dit komt onder meer door strengere privacyregels en het verdwijnen van targeting-opties op grond van anti-discriminatieregels. Voor marketeers betekent dat minder opties om bij het adverteren zelf heel precies je gewenste doelgroep te bereiken en vaker vertrouwen […] Lees verder »
  • Bedrijven zien social media als belangrijkste middel om de merkbekendheid te vergroten. Daarbij wordt de inzet van social media alsmaar belangrijker. 52% van de bedrijven geeft aan dat door de huidige economische onzekerheid, de socials een belangrijker platform zijn geworden. Met naamsbekendheid als grootste prioriteit. Dit is een van de uitkomsten uit The State of […] Lees verder »
  • In een genetwerkte wereld is het van belang om altijd en overal verbonden te zijn met de omgeving. Intern met de werknemers en extern met zogenaamde stakeholders. In 2023 spelen nieuwe krachten hierin de hoofdrol, zoals verbondenheid, betrokkenheid en wederkerigheid. Dat betekent voor organisaties zoeken, bouwen en verbinden. In dit artikel onderscheid ik 6 typen […] Lees verder »
  • Je zou denken dat het algoritme van TikTok bepaalt welke video’s viral gaan. Maar dat is niet het complete verhaal. Forbes meldt dat medewerkers van het entertainmentplatform met een druk op de knop video’s een groter bereik geven onder de noemer ‘heating’. En daarmee worden sommige influencers en merken voorgetrokken. Het ‘magische’ algoritme van TikTok […] Lees verder »
  • Klanten hebben lage verwachtingen van chatbots. En, erger nog, daar worden ze steevast in bevestigd. Chatbots worden nog steeds minder serieus genomen dan ‘echte’ customer service. Toch wordt de chatbot uiteindelijk de norm. Maar hoe onderscheid je je daarin als aanbieder? Customer research en chatbots Een kwart van de bedrijven maakt gebruik van chatbots, voornamelijk […] Lees verder »
  • Wat zijn handige AI-tools voor contentmarketing? Ja, ja, ik weet het: het is een buzz en je LinkedIn-tijdlijn wordt er mee overspoeld deze dagen. ChatGPT heeft het zelfs tot buiten onze veilige marketingbubbel geschopt en is al geregeld in het nieuws geweest. Het is zelfs zo gehyped dat ze het hebben geschopt tot een De […] Lees verder »
  • Er is een nieuwe hype in app-land: SLAY. Met deze socialmedia-app kunnen tieners elkaar anoniem complimentjes geven. Of zoals ze het zelf omschrijven: ‘SLAY is de app voor alleen positieve vibes’. Het is een simpel maar effectief concept. Klasgenoten downloaden de app, en kunnen vervolgens vragen over elkaar beantwoorden. Zoals hieronder bijvoorbeeld in het screenshot: […] Lees verder »
  • Groei, wie wil dat niet? Jij waarschijnlijk ook. Voor e-commerce-partijen is Google Shopping een zeer belangrijk afzetkanaal. Maar wist je dat Google roet in het eten gooit door de ‘80-20-aandacht’ die een productportfolio krijgt? In dit artikel leg ik uit welke impact dit heeft op omzet en hoe je hiermee om kunt gaan. Wet van […] Lees verder »
  • Wat zijn de belangrijkste trends voor online marketing, communicatie, content en social media? Verschillende Frankwatching-auteurs delen hun visie op deze ontwikkelingen en geven je meteen handige tips mee. De redactie van Frankwatching zet ze voor jou op een rij. Lees (of scan) en sla de artikelen op, zodat je voor je werk weer helemaal up-to-date […] Lees verder »
  • Een nieuwe website lanceren, je eigen podcast opnemen of toch dat jaarverslag in een nieuw format gieten. We hebben allemaal wel zo’n project op de plank liggen dat we altijd nog eens willen oppakken. Hoe zorg je ervoor dat je hier daadwerkelijk aan begint, zonder dat het “een moetje” wordt? Met deze 8 stappen breng […] Lees verder »
  • Wat kunnen we in 2023 verwachten op het gebied van infographics? De vorm wordt steeds meer door merken en organisaties gebruikt om hun verhaal over te brengen en hun boodschap te verduidelijken naar de doelgroep. Dé infographic-designtrends deel ik in een – hoe kan het ook anders – infographic. Voorspelling van datavisualisatie De afgelopen periode […] Lees verder »
  • Zowel Nederland als de Europese Unie werkt volop aan een nieuwe digitale infrastructuur. Niets ligt nog vast, maar zeker is dat de ontwikkelingen rondom de digitale identiteit, zoals de komst van de EDI-Wallet, relevant zijn voor iedereen. Goed om je alvast te laten informeren over de plannen dus. Die zijn namelijk ambitieus en best ingewikkeld. […] Lees verder »
  • Wist je dat je je organische groei op TikTok kunt versterken door slim te adverteren? Een mooie combinatie van deze twee typen posts zorgt voor de beste resultaten. De afgelopen tijd heb ik veel met advertenties op TikTok getest voor verschillende klanten. Wat ik heb geleerd, deel ik in hier in 5 tactische tips. Als […] Lees verder »

On- & offline opmaak & design

Informatie over DTP, Webdesign, Webdevelopment en Internet marketing.


Design tools

Interessante tools voor ontwerp en opmaak voor online en offline.

Pinterest

Inspiratie voor o.a. design, typografie en fotografie.

foto hans van schaijk

Hans van Schaijk

Creatief DTP Technisch DTP Vormgeving Webdesign